1

Eksempel på forbedret dokument

Din korrekturleser vil korrigere språk- og konsistensfeil direkte i teksten via Words sporesystem og komme med ytterligere forslag i kommentarene.

Sjekk ut eksemplet under og last ned hele filen her.

3. Teoretisk perspektiv

I dette kapitteletkapitlet er hensikten å presentere et teoretisk perspektiv til forskningsprosjektet, samtog å tilføre en forståelse for hvordan læring og kompetanseutvikling hos elever med bruk av videoopptak innen yrkesfag kan gjennomføres. Teorien skal også belyse hvilke utfordringer og konsekvenser dette vil gi lærer, veileder og forsker i dette aksjonsforskningsprosjektet.

I læreplanen for Teknikk og industriell produksjon Vg1 står det at opplæringen i felles programfag «skal gi den enkelte en praktisk, variert og teknisk grunnopplæring og en bred plattform for videre yrkesvalg. Gjennom opplæringen skal elevene utvikle praktiske ferdigheter, faglig innsikt, refleksjon og kritisk vurderingsevne. Det skal fremme elevenes evne til å samhandle med andre og evne til å arbeide selvstendig etter prosedyrer og tegninger og med registrering og dokumentasjon[…] (Kunnskapsdepartementet).

3.1 Bruk av videoopptak til læring og utvikling

Charlie Ginsburgs oppfinnelse av videoopptakeren fra 1951 har tilført undervisning og forskning nye muligheter til å gjøre avansert observasjon med minimal bruk av hukommelse (Bjørndal, 2013). I forhold til min problemstilling; Hvordan kan jeg som lærer ved hjelp av videoopptak, stimulere eleven til utvikling av vurderingskompetanse på eget arbeid? hHar jeg tenkt at teoriene rundt bruk av videoopptak skal være med på å belyse problemstillingen, og gir meg som lærer en unik mulighet til å kombinere studiens hensikt med videoopptak.  – og elevenes interesse for egenutvikling, og kan på den måten gi noe tilbake i form av å stimulere elevenes utvikling med bruk av videoopptak.

Videoopptak har ifølge Bjørndal (2013) lenge vært omtalt og dokumentert som et lovende redskap til læring og utvikling med mange muligheter og innenfor en rekke aktiviteter og profesjoner. Bjørndal (2011) skriver at det er noen fordeler å kunne observere med video. Tog at to av hovedfordelene med videoobservasjon er for det første er at videoopptak klarer å holde fast observasjonen fra situasjonen, slik at en slipper å huske de øyeblikkene som ble observert. For det andre at alle de mange detaljene en finner bevart i et videoopptak gjør at en kan få øye på ting som ellers aldri ville blittble lagt merke til. Videoopptak kan derfor verdsettes utfra at det gir informasjon som kan gi gjenopplevelser, nyanser, detaljer, korrigerende oppfatninger, adferd, mønstre, og kontraster som ellers ville være vanskelig å fange og kan derfor gi avgjørende betydninger for refleksjoner over praksis som ellers ikke ville kommet frem uten bruk av videoopptak (Bjørndal, 2011).

  • 1

    Korrekturlesing

    Pass på forskjell mellom ”ifølge en person” – hvor det ikke er mellomrom og ” i følge med en person”.

  • 2

    Korrekturlesing

    Ville tatt bort da setningen er noe lang. Eller eventuelt sette i egen setning.

  • 3

    Strukturkontroll

    Noe repetisjon ville tatt bort.

2

Personlig tilbakemelding

Du mottar et personlig forbedringsbrev som er utformet for å hjelpe deg med å gjenkjenne og rette opp de vanligste feilene dine.

Vårt mål er å hjelpe deg til å bli en bedre skribent.

Klar til å fullføre avhandlingen din?

Hvordan det fungerer Tjenester og priser

Spørsmål?

Spør vårt team

Ønsker du å kontakte oss direkte? Ikke noe problem, vi er alltid her for deg.

Vanlige spørsmål

Se dem alle
Hvilke betalingsmetoder godtar dere?

Vi godtar følgende betalingsmetoder:

  • vipps
  • paypal
  • mc
  • visa
  • trustly
  • applepay
Hva skjer om jeg ikke er fornøyd med resultatet?

Å gjøre feil er menneskelig og vi gjør også feil. Dersom du ikke er fornøyd med korrekturleseren sin jobb, vær vennlig å fyll ut klageskjema. Vi vil ta kontakt med deg innen en arbeidsdag, og sammen finner vi en passende løsning.

Kan jeg velge mellom Amerikansk-engelsk, Britisk-engelsk eller Australsk-engelsk?

Ja, når du laster opp dokumentet ditt kan du fylle ut dine preferanser på steg 4.

Dersom du ikke er sikker på om du vil skrive oppgaven din på Amerikansk, Australs eller Britisk-engelsk, vil korrekturleseren velge Amerikans, Australsk eller Britisk-engelsk basert på engelsken du bruker i dag. Dersom korrekturleseren har spørsmål angående dette, vil vi ta kontakt med deg.

Kan jeg velge mellom Nynorsk og Bokmål?

Våre Norske redaktører kan kun korrekturlese og redigere oppgaven din på Bokmål.

Hva slags type dokumenter kan Scribbr sjekke?

Scribbr er spesialister på å redigere utdanningsrelaterte dokumenter. Vi sjekker:

  • Oppgaver
  • Avslutningsprosjekter
  • Doktoravhandlinger
  • Essay
  • Inntaksessay
  • Søknadsessay
  • Personlige uttalelser
  • Rapporter
  • Prosessrapporter
  • Refleksjoner
  • Praksisrapporter
  • Akademiske oppgaver
  • Intervjuer
  • Teser / Problemstillinger
  • Forskningsteser
  • Prospekter

Kalkuler kostnader

Hvor lang tid tar det å få oppgaven min sjekket?

Du kan velge mellom tre ulike tidsperioder. Korrekturleseren kan redigere oppgaven din innen 24-timer, 72-timer eller 1 uke. Deadlinen blir satt så fort du har betalt.

Trenger du hjelp med oppgaven din innen fire dager? Vennligst velg enten 72-timers eller 24-timers deadline. Alle redigeringsperiodene inkluderer helger og ferier.

Du vil motta en melding via sms eller e-post så fort oppgaven din er ferdig redigert.

Sjekk Hvordan det fungerer-siden for mer informasjon.

Kan jeg få oppgaven min redigert i helger eller i ferier?

Ja, våre korrekturlesere kan også arbeide i helgene og i ferier.

Fordi vi har mange korrekturlesere tilgjengelig, kan vi sjekke oppgaven din 24-timer om dagen og 7 dager i uken. Dette inkluderer også helger og ferier.

Dersom du velger en tidsperiode på 72-timer og du laster opp oppgaven din på Torsdag kveld? Da vil du få oppgaven din tilbake innen Søndag kveld!